19°C

25
Powietrze
Wspaniałe powietrze!
Czujesz coś w powietrzu? My też nie! Idealne powietrze na aktywność!

PM1: 11.39
PM25: 14.80 (59,19%)
PM10: 19.13 (38,27%)
Temperatura: 18.94°C
Ciśnienie: 1024.16 hPa
Wilgotność: 79.54%

Dane z 26.06.2019 03:45, airly.pl


facebook

Forum

fix-sailor-fake

81 postów
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Czwartek, 3 stycznia 2019 23:53:13
-1
0 -1
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
MASZ KOLEGĘ DEBILA Karolu -Ukraina była założycielem ONZ i nawet przez jakiś czas miała prawo veta w ONZ.Ukraina nie ma podpisanej umowy demarkacyjnej z Rosją ale nie tyczy się to innych krajów bo Rosja jak sama głosi to kraj bez granic.
Wszystkie kraje uznały państwo Ukraina co wiąże się z uznaniem jej granic
Post edytowany
Załączone materiały graficzne widoczne są dla zalogowanych użytkowników
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Czwartek, 3 stycznia 2019 23:57:16
-1
0 -1
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
JEDNAK TU CHCĘ PISAĆ O WASZYCH BREDNIACH A TEMAT Ukraina GDZIE INDZIEJ
Mińsk Mazowiecki Postów: 236
Ijommz
Mińsk Mazowiecki, postów: 236
Czwartek, 3 stycznia 2019 23:58:17
+1
+1 0
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
— Prezydent Ukrainy Petro Poroszenko często powtarza, że jego kraj chce wstąpić do Unii, ale nigdy otwarcie nie krytykował i nie krytykuje neobanderowców.— To problem, który jest poruszany w różnych debatach w Polsce. Również na Zachodzie Europy pojawiają się tego typu głosy dlatego, że problemem Ukrainy jest to, że podstawowa tradycja niepodległościowa tego kraju jest tradycją, która w krajach zachodnioeuropejskich jak i również w Polsce jest absolutnie nieakceptowalną. Myślę, że jest to też jeden z poważnych problemów, że Ukraina musi wytworzyć w tej chwili jakąś własną tradycję narodową, która by się nie odwoływała do formacji zbrojnych, które w czasie II wojny światowej kolaborowały z III Rzeszą i które są odpowiedzialne za rzeź wołyńską, czyli wymordowanie około 100 czy 200 tysięcy Polaków. Jest to problem tożsamości państwa ukraińskiego. Problem, z którym państwo ukraińskie do tej pory nie chce się zmierzyć. JAKAS TRADYCJE ... ;) nie mają w czym wybierać czy jak ? Nie zna swojej historii ? Pochodzenia ? Nie ma godnych bohaterów , ideałów ? Może dlatego że nie było nigdy Ukrainy ?
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Piątek, 4 stycznia 2019 00:18:06
-2
0 -2
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
o temacie bredni o 200 000 wymordowanych Polakach przeczytasz w innym wątku
Mińsk Mazowiecki Postów: 236
Ijommz
Mińsk Mazowiecki, postów: 236
Piątek, 4 stycznia 2019 00:26:34
+1
+1 0
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Czerpie wiedzę z różnych źródeł .Dla tych co znają temat i są w temacie .
Mińsk Mazowiecki Postów: 236
Ijommz
Mińsk Mazowiecki, postów: 236
Piątek, 4 stycznia 2019 00:40:47
+1
+1 0
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
W Galicji „ostateczne rozwiązanie kwestii żydowskiej" nastąpiło na długo przed konferencją w Wannsee. Dokładnie rzecz ujmując, Holokaust dokonał się tam w okresie pomiędzy odwrotem armii radzieckiej a wkroczeniem hitlerowców. I to ukraińskimi rękami. Na Podolu i Wołyniu zbrodnicze Einsatzgruppen nie miały już wiele do roboty, dlatego przeniosły swoją działalność na Wschód. Ale nawet tam nie dokonałyby ludobójstwa bez masowej pomocy Ukraińców. Po zapoznaniu się z faktami trudno zaprzeczać, że ludobójstwo Żydów to w ogromnej mierze skutek krwawej doktryny Organizacji Nacjonalistów. Nic tak jak ideologia OUN nie usprawiedliwiało pogromów, wpisując Holokaust w historyczne tradycje ukraińskiego antysemityzmu sięgające czasów Bohdana Chmielnickiego.
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Niedziela, 6 stycznia 2019 13:04:21
-1
0 -1
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
"Trzech Polaków oskarżonych o terroryzm – mieli podpalić budynek stowarzyszenia węgierskiej mniejszości narodowej" nie mieli a podpalili i ich złapano a wszystko po to żeby pokazać jak to źle mniejszości węgierskiej na Ukrainie https://wiadomosci.wp.pl/trzech-mlodych-polakow-oskarzonych-o-terroryzm-podpalili-budynek-na-ukrainie-6335320027453569a
przypomnę że o tym że to rosyjska dywersja kumak mówił zaraz po pierwszych artykułach na ten temat na forum
"sailor
Mińsk Mazowiecki
Postów: 20847
Środa, 28 lutego 2018 • 08:23:03 -+ 0
Ukraina: Węgrzy oskarżają rząd w Kijowie o podpalenie ostatniej nocy placówki mniejszości węgierskiej "

http://dzienniknarodowy.pl/ukraina-wegrzy-oskarzaja-rzad-kijowie-o-podpalenie-ostatniej-nocy-placowki-mniejszosci-wegierskiej/
Post edytowany
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Niedziela, 6 stycznia 2019 17:27:00
-1
0 -1
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
kolejny ruski fejk- sailor
Mińsk Mazowiecki
Postów: 20880
Terror im nie przeszkadza. Bojownicy Państwa Islamskiego walczą dla Turcji i na Ukrainie

Read more: http://www.pch24.pl/terror-im-nie-przeszkadza--bojownicy-panstwa-islamskiego-walcza-dla-turcji-i-na-ukrainie,65270,i.html#ixzz5bqGNbBa6
Nie bojownicy Państwa islamskiego a Czeczeńcy którzy wyznają islam a to wielka różnica
tu większa grupa proukraiińska-dawni koledzy Dudajewa https://www.youtube.com/watch?v=KmP-PkUJKrM
a tu Czeczeńcy Kadyrowa razem z Rosjanami W DONIECKIM AEROPORCIE-zginęło ICH PONAD 200 https://www.youtube.com/watch?v=Kp8YyoeNn0c
Post edytowany
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Sobota, 19 stycznia 2019 05:24:47
-2
0 -2
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Z informacji przekazanych przez Facebooka wynika, że strony zgrupowane w większej sieci śledziło w sumie prawie 800 tys. użytkowników. „Te strony zostały zaprojektowane tak, by wyglądały na niezależne serwisy informacyjne, ale ustaliliśmy, że tak naprawdę wszystkie one są powiązane ze Sputnikiem” – napisał szef polityki cyberbezpieczeństwa koncernu Nathaniel Gleicher.



Agencja Sputnik publikuje serwisy informacyjne w kilkunastu językach, w tym po polsku. Należy do niej także wielojęzyczna rozgłośnia radiowa, agencja fotograficzna i konta w mediach społecznościowych. Jest w stu procentach kontrolowana przez rosyjski rząd – właścicielem jest państwowy koncern medialny Rossija Siegodnia, utworzony w 2014 roku na mocy dekretu Władimira Putina.
https://www.newsweek.pl/swiat/facebook-zablokowal-wielka-dezinformacyjna-siec-rosjan-dziala-w-europie-srodkowej/mzcthn1?fbclid=IwAR0JtIqucQj8c9ioIT-ylPKkjZmkXKlY-JXvieOjcNJM1GWn9SDHUPqVZ0Y
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Środa, 6 lutego 2019 23:22:53
-1
0 -1
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
"Postów: 22123
sailor Dziś, 6 godz. temu
0
+
-
Popłoch w sztabie Dulkiewicz. W Gdańsku trwa masowa zbiórka podpisów. Na razie idzie...powoli!

https://niezalezna.pl/257775-poploch-w-sztabie-dulkiewicz-w-gdansku-trwa-masowa-zbiorka-podpisow-na-razie-idziepowoli "

A "na wnuczka" w Gdańsku nie przeszło :)
Widać ostrzeżenia Policji nie idą w las!

https://dziennikbaltycki.pl/wybory-prezydenckie-w-gdansku-komitety-wyborcze-zbieraja-podpisy-aleksandrze-dulkiewicz-udalo-sie-zebrac-juz-ponad-10-tysiecy/ar/13859384#wiadomosci

Załączone materiały graficzne widoczne są dla zalogowanych użytkowników
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Sobota, 9 lutego 2019 10:09:11
-1
0 -1
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Polityczna walka przeniosła się z parlamentu i mediów tradycyjnych do internetu. W niej żołnierzami nie są tylko politycy, ale też obywatele i tzw. trolle internetowe opłacane przez partie. Tak było w przypadku wyborów w USA czy Rosji i, jak się okazuje, tak działa też Prawo i Sprawiedliwość.

To jest już pewne – Prawo i Sprawiedliwość korzystało z usług internetowych trolli w latach 2015-2017. To wyniki badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Oxfordzki w ramach uznanego projektu Computational Propaganda Project. Naukowcy przebadali 48 krajów, w tym właśnie Polskę.

- Ten raport analizuje, jak rządowe wojska cybernetyczne wykorzystują propagandę cyfrową do kształtowania opinii publicznej – piszą twórcy raportu.
Według tych badań Prawo i Sprawiedliwość wykorzystywało fałszywe konta w mediach społecznościowych do rozpowszechniania prorządowej lub propartyjnej propagandy, atakowania opozycji oraz odwracania uwagi od ważnych kwestii. W przeciwieństwie do wielu krajów, w Polsce rządzący nie korzystali z usług zautomatyzowanych kont internetowych, a po prostu z internautów, którzy tworzyli tzw. fake konta i za ich pomocą prowadzili propagandę.

- Jestem na największych grupach zrzeszających przeciwników PiS – tłumaczy nam Sławek, jeden z pro-pisowskich trolli. - Nie piszę tam, że PO jest złe. Rozpowszechniam „fake newsy”, totalnie dyskredytujące PiS. Oni to „łykają”, przesyłają dalej, a potem udowadnia się, że to był fake news i w ten sposób pokazuję, że to opozycja próbuje siać propagandę.https://superbiz.se.pl/wiadomosci/pis-oplaca-internetowych-trolli-by-siali-propagande-aa-jLEf-SoL1-mQiX.html?fbclid=IwAR016S9RWrJEFA0Sj02IHglFcjC2EEumIcnvaS5YkbUBOVCxUArkN3Tj99Y
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Niedziela, 31 marca 2019 10:45:30
-1
0 -1
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
https://www.tvn24.pl/superwizjer-w-tvn24,149,m/farma-trolli-zarabiaja-na-falszywych-informacjach-i-hejcie,923108.html?fbclid=IwAR00nSYeN_VXlN6n8AkmSyo_6pnrfiDczloW4nSeh-tGtzLVbWZWO95T10I
Tak próbują nas wyrolować..fake news ..czyli dezinformacja społeczeństwa metodą rządzącej prawicy . społeczeństwa

Farma trolli. Pierwsza część reportażu 30 marca 2019, 20:45 Ponad połowa Polaków wierzy w informacje, które znajduje w mediach społecznościowych. Ten fakt wykorzystują anonimowi twórcy tak zwanych fake newsów, czyli kłamliwych i nieprawdziwych wiadomości. Mają one wprowadzać chaos informacyjny, a jednocześnie podsycać nienawiść, rasizm i różne teorie spiskowe. Celem ich twórców, nazywanych trollami, jest także wpływanie na nastroje potencjalnych wyborców, a tym samym na wynik demokratycznych wyborów. Reporterom "Superwizjera", Annie Sobolewskiej i Bertoldowi Kittlowi, udało się pokazać, jak taka działalność wygląda od środka.
Jednym z najczęściej podejmowanych tematów na portalu były kwestie związane z uchodźcami. Odpowiednie manipulowanie tekstami na ich temat miało wpływać na emocje odbiorców i skłaniać ich do klikania w linki z sensacyjnymi tytułami. Jeden z takich artykułów zleconych reporterce "Superwizjera" TVN dotyczyć miał kleszczy. Dominik S. kazał go jednak przerobić. - Będziesz pisała o tym, że gigantycznie kleszcze napłynęły do Niemiec razem z uchodźcami - zaczął wyjaśnianie, jak należy stworzyć tekst. - Takie wielkie kleszcze, które były tylko w Afryce, a teraz są Niemcy tym zalewane. I że Jarosław Kaczyński ostrzegał przed różnymi tropikalnymi zagrożeniami i tak dalej, chorobami, a teraz okazało się, że miał rację – dodał. Poinformował także dziennikarkę, że tekst powinien być zatytułowany "Niemcy zalewane wielkimi pasożytami, dotąd żyły tylko w Afryce". - Żeby się z imigrantami kojarzyło – tłumaczył ze śmiechem zastępca redaktora naczelnego. - Albo nie "wielkimi", tylko "gigantycznymi" może – zmodyfikował wymyślony przez siebie tytuł.
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Niedziela, 31 marca 2019 17:37:59
-1
0 -1
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Mińsk Mazowiecki
Postów: 24361
sailor Dziś, 5 godz. temu
0
+
-
Szwecja: Somalijczyk za gwałt 12-latki skazany na ... 180 godzin prac społecznych

https://newsbook.pl/2019/03/31/szwecja-somalijczyk-za-gwalt-12-latki-skazany-na-180-godzin-prac-spolecznych/

sprawiedliwości stało się zadość !
a teraz co to za portal "newsbook" który kolega sailor linkuje od czasu do czasu
https://noizz.pl/opinie/zweryfikowalismy-antyimigrancka-informacje-o-oslo-fake-news/t0cz809


Na Twitterze jest od maja 2016 roku. Od tego czasu napisała 23,7 tys. tweetów. Daje to średnio pół setki wpisów dziennie przez szesnaście miesięcy.

Pod wpisem "Pani Magdy" jest dużo próśb od innych użytkowników, którzy jej nie dowierzają i proszą o podanie źródła informacji. Również i ja się o to zwróciłem. W odpowiedzi "Pani Magda" mnie zablokowała, ale innym użytkownikom podała źródło. To portalik newsbook.pl, gdzie każdy internauta może dodać swój artykuł, jeśli tylko jest zgodny z regulaminem.

Na tymże portaliku odnajdujemy tekst o skandalizującym tytule: "Norweska policja: kontrolę nad Oslo przejęli radykalni islamiści". Autorem artykułu jest niejaki "uzi", który go tam umieścił kilka dni temu (19 września 2017 roku). Według licznika na stronie, tekst przez ten czas przeczyłało prawie 8 tys. osób.
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Wtorek, 2 kwietnia 2019 10:55:01
-1
0 -1
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
proszę wcisnąć link http://minskmaz.com/szukaj?search=pikio
pokażą wam się setki postów kolegi sailor
a teraz skąd się brały te bzdury
Fake newsy, manipulacje i krzykliwe tytuły - wszystko po to, by jak najwięcej zarobić. Dziennikarze "Superwizjera" TVN rozpracowali pseudoredakcję, która kolportowała takie treści i pokazali, jak proceder wygląda od środka. Historia ma szczęśliwe zakończenie - firma, która w trakcie nagrywania reportażu była właścicielem portalu, zamknęła go.
Dziennikarze "Superwizjera" TVN Anna Sobolewska i Bertold Kittel przeniknęli do firmy medialnej HGA Media. Podejrzewali, że jeden z portali do niej należących może kolportować fake newsy. Ten portal to newsweb.pl (już nie działa, tak samo jak jego następca raportdnia.pl). HGA Media jest znana głównie ze swojego najpopularniejszego serwisu Pikio.pl.

Dziennikarze zatrudnili się w newsweb.pl w lipcu ubiegłego roku (portal ten HGA kupiła na początku 2018 roku). W tamtym okresie na prawicowej stronie publikowano nieprawdziwe lub zmanipulowane informacje dotyczące np. imigrantów, polskiej opozycji czy UE. Co ważne dla historii, redakcja newsweb.pl miała siedzibę w tej samej lokalizacji, co inne portale HGA Media. Różnica była jedna - ta redakcja miała oddzielny pokój na poddaszu. O tym, że newsweb.pl kolportuje takie treści pisała także "Polityka", w tekście z sierpnia 2018 roku: "Ukryci za (prawicowym) portalem".

W jaki sposób powstawały teksty? Tak przedstawiał to ówczesny zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl na nagranej przez reporterkę TVN rozmowie:

Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie.
Więcej: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24601164,farma-trolli-tak-zarabiano-na-fake-newsach-w-polsce-reportaz.html
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Piątek, 5 kwietnia 2019 13:24:41
-2
0 -2
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
więcej o źródłach sailorowych bredni... niestety jeszcze nie wszystkie zamknięte ale ich dni policzone

Po reportażu „Superwizjera” właściciel Pikio.pl przeprasza za serwis fake newsowy i zapowiada platformę fact checkingową W „Superwizjerze” TVN pokazano reportaż Bertolda Kittela i Anny Sobolewskiej o należącym do HGA Media serwisie Newsweb.pl (potem przemianowanym na Raportdnia.pl) publikującym fake newsy m.in. o imigrantach. Szef HGA Media Albert Wójcik zapewnił, że strona działała „za plecami” władz firmy i została zamknięta jesienią ub.r.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/superwizjer-tvn-o-serwisie-fake-newsowym-wlasciciel-pikio-pl-przeprasza-i-zapowiada-platforme-fact-checkingowa?fbclid=IwAR1xP1MwQxlBzSDNIXN0KJ0v_oF8hlWp825uo1p0aqP3HElBlUPZJpKawCk

na forum było około 30 takich postów czyli 8 razy mniej niż fejkowych postów PIKIO

Europa powoli dojrzewa do tego żeby takie strony zamykać.MYŚLĘ ŻE DOBRYM ROZWIĄZANIEM było by osądzenie tych co tworzą i rozpowszechniają posty rozniecające nienawiść,
Dziś większość linków już jest martwa ale kiedy były aktywne wielu ludzi wprowadziły w błąd... i o to chodzi rosyjskiej propagandzie- polaryzować europejskie społeczeństwa
Post edytowany
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Środa, 24 kwietnia 2019 23:51:29
-2
0 -2
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Odwiedzenie meczetu przymusowe dla każdego ucznia niemieckiej szkoły? Taką właśnie informację przekazali w nagłówku jednego z tekstów autorzy katolickiego portalu PCh24.pl.

Mińsk Mazowiecki
Postów: 25103
sailor Poniedziałek, 22 kwietnia 2019 • 20:30:05
-2
+
-
W odmętach lewicowego szaleństwa.W Niemczech karzą rodziców, którzy nie chcą multi-kulti i nie posyłają dzieci na wycieczkę szkolną do meczetu

https://nczas.com/2019/04/22/w-odmetach-lewicowego-szalenstwa-w-niemczech-karza-rodzicow-ktorzy-nie-chca-multi-kulti-i-nie-posylaja-dzieci-na-wycieczke-szkolna-do-meczetu/

Katolickie medium przekazało niesłusznie, że każde niemieckie dziecko musi odbyć wizytę w meczecie
Odwiedzenie meczetu przymusowe dla każdego ucznia niemieckiej szkoły? Taką właśnie informację przekazali w nagłówku jednego z tekstów autorzy katolickiego portalu PCh24.pl. Jak się jednak okazuje, treść tytułu została zdecydowanie przerysowana, a prawda w tej kwestii jest dużo bardziej złożona i po prostu inna.

W wielu prawicowych mediach nie brakuje tekstów dotyczących poszerzającego się wpływu muzułmanów na kulturę oraz politykę Europy Zachodniej. Podobne artykuły są często silnie nacechowane negatywnymi emocjami lub bazują na hiperbolizacji zjawiska. Niestety, zasami zdarza się także, iż są oparte o nieprawdziwe lub zmanipulowane informacje, które polskim internautom przekazywane są później w zmodyfikowanej, wywołującej atmosferę strachu, czy też oburzenia formie.

Tym razem katolicki portal PCh24.pl zdecydował się opisać historię pary, która w 2016 roku podjęła głośną w całym kraju decyzję. Rodzice nie chcieli, aby ich 13-letni syn wybrał się na organizowaną przez szkołę w ramach lekcji geografii wycieczkę do meczetu. Jak twierdzili, nastolatek mógłby w takim miejscu zostać narażony na religijną agitację, czego chcieli uniknąć. Para została za swą decyzję ukarana grzywną przez sąd. Wtedy rozpoczęła sądową walkę, odwołując się od tego niesprawiedliwego swoim zdaniem wyroku.

Warto jednak zaznaczyć, że w niemieckim systemie edukacji wszystkie lekcje organizowane przez szkołę są obowiązkowe i to właśnie dlatego na rodziców 13-latka spadły kłopoty. Jak twierdzili przedstawiciele szkoły, dzieci z muzułmańskich rodzin także muszą obligatoryjnie uczęszczać na zajęcia na basenie oraz edukację seksualną (nazwaną przez PCh24 "kłamliwą"), chociaż dorośli często mają do tego zastrzeżenia natury religijnej oraz ideologicznej. Opisany przypadek zdobył duży rozgłos zarówno w niemieckich, jak i zagranicznych mediach. Niektóre z nich manipulowały jednak treścią tej emocjonalnej historii, naginając fakty.

https://www.antyfake.pl/niemcy-meczet-szkola?fbclid=IwAR0Ip55Ev9o_s96sqxK0ALsniNVfq-kJ9YF5gwr49A0cAkBOW4jhgzV35ME
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Czwartek, 25 kwietnia 2019 00:00:27
-2
0 -2
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Mińsk Mazowiecki
Postów: 25103
sailor Wtorek, 2 kwietnia 2019 • 16:09:39
-1
+
-
Atak na Wojciecha Kudelskiego. Są zarzuty dla Dejana S.! "Działał w zamiarze pozbawienia życia"

https://niezalezna.pl/265809-atak-na-wojciecha-kudelskiego-sa-zarzuty-dla-dejana-s-dzialal-w-zamiarze-pozbawienia-zycia
Choć od zdarzenia już trochę minęło, chcieliśmy pokazać Wam jeden z mechanizmów zarządzania strachem przed imigrantami. Czas odgrywa tutaj ważną rolę - informacja o "imigrantach nożownikach" w kontekście ataku na byłego prezydenta Siedlec z pewnością utkwiła w świadomości odbiorców artykułu i nie doczekała się sprostowania. https://www.facebook.com/ANTYFAKENEWS/videos/573297393162996/
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Środa, 15 maja 2019 23:13:41
-1
0 -1
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
https://oko.press/rosyjski-cien-nad-polskim-facebookiem-andruszkiewicz-korwin/?fbclid=IwAR2GwgojSnTesiCswym4onTZhSyVJtG--Spw9YEqn6g62edUOhGw8Mwj37Q
Na Facebooku od trzech lat działa siatka fanpejdży, promujących prawicowe media i strony internetowe z fake newsami oraz prorosyjską i antyukraińską propagandą – ustaliło OKO.press. Wspierała także polityków: Janusza Korwin-Mikkego oraz członków stowarzyszenia Adama Andruszkiewicza, obecnie wiceministra cyfryzacji. Mogła docierać do nawet 4,5 mln Polaków
wspierającego Adama Andruszkiewicza endeckiego „Prosto z Mostu”,
założonego przez Janusza Korwin-Mikkego „Najwyższego Czasu”,
portal, którego twarzą był jeden z byłych premierów.

W dziale “Kraj” “Portal niezależny” potępiał wszelkie rodzaju podatki i przejawy biurokracji. W dziale “Świat” atakował państwa Zachodu i Unię Europejską. Straszył, że UE to “żerowisko masonerii i mafii”, grzmiał, że europarlament przyjął “opluwającą Polskę” rezolucję w sprawie Trybunału Konstytucyjnego, donosił, że “niemiecki urząd uczy antypolskiej propagandy swoich dziennikarzy”.

Dostawało się też Amerykanom za militarne prowokowanie Rosjan i gromadzenie sił na granicy NATO z Rosją.

Ukrainę “Portal niezależny” przedstawiał jako państwo niestabilne, na skraju upadku, którym “rządzą oligarchowie” i neonaziści. Kraje Zachodu niepotrzebnie mieszają się w jej sprawy, ale i tak nie dotrzymują zawartych z nią umów.

Przychylnie komentował za to działania Rosji i Chin. Rosję przedstawiał jako twardego gracza na arenie międzynarodowej, który “prowadzi wojnę psychologiczną ze Szwecją” i “grozi Turcji atomem”, za to w kraju potrafi zapewnić bezpieczeństwo: jej służby udaremniają zamachy islamskich bojowników, może nawet powstanie w niej „ministerstwo szczęścia”. O Chinach z “Niezależnego” można dowiedzieć się, że pod względem gospodarczym “zdecydowanie przegoniły Europę”, mogą już klonować ludzi, a ich drony “zdobywają rynki całego świata”.

“Portal niezależny” skrupulatnie odnotowywał konflikty i zamachy, w których udział brali muzułmanie oraz problemy Unii Europejskiej z przyjmowaniem uchodźców i integracją imigrantów.

Donosił, że “Imigranci gardzą darmowym jedzeniem!”, w Europie Wschodniej prawicowi bojówkarze chronią granice przed imigrantami, bo “państwo tego nie potrafi”, radioaktywny materiał “dostał się w ręce dżihadystów” w Iraku.

Teksty “Niezależnego” powoływały się na zwizany z Kremlem “Sputnik News”, antyukraiński portal kresy.pl i na novorossia.today.pl, propagandowy serwis prorosyjskich separatystów.

Korwinizm-putinizm
“Portal niezależny” powoływał się też często na korwin-mikke.pl, oficjalną stronę Korwin-Mikkego, a przy tym zawsze udostępniał linki do niej, czego nie robił w przypadku innych źródeł. Dzięki temu poprawiał jej pozycjonowanie w sieci i zwiększał ruch. Janusz Korwin-Mikke był też najczęściej cytowanym politykiem na tym portalu i jedynym, którego opinie przytaczano w dziale “Świat”.

Sympatia tego polityka dla “jego ekscelencji” Władimira Putina jest znana od lat. Korwin-Mikke popierał aneksję Krymu przez Rosję, a w 2015 r. złożył tam wizytę, podczas której udzielał wywiadów rosyjskim mediom. Władze Ukrainy uznały to za nielegalne przekroczenie granicy i zakazały mu wstępu na jej teren.

W tym samym roku w wywiadzie dla TVN24 Korwin-Mikke mówił, że Ukraina jest wrogiem Polski, bo to Ukraina i Niemcy rzekomo mają do naszego państwa “pretensje terytorialne”.

W marcu 2019 r. przekonywał, że “powinniśmy utrzymywać dobre stosunki z Rosją, która jest wrogiem Ukrainy” bo to dzięki Rosji ukraińskie wojska “stoją koło Charkowa i Doniecka, a nie koło Przemyśla i Chełma”.

Jednocześnie krytykował obecność żołnierzy NATO w Polsce: “To powoduje, że wojsko jest zdemoralizowane i myśli sobie, że Amerykanie będą za nas walczyli”.

W 2016 r. w drodze do Czeczenii zatrzymał się w Moskwie, gdzie udzielił wywiadu wydalonemu z Polski dziennikarzowi Sputnika Leonidowi Swiridowowi, którego polskie służby podejrzewały o szpiegostwo.

Chwalił w nim zależnego od Putina dyktatora Czeczenii Ramzana Kadyrowa, odpowiedzialnego za torturowanie i pozasądowe egzekucje na przeciwnikach politycznych. „W odróżnieniu od PiS nie niszczy on swoich wrogów, a zaprasza ich do rządu i wciąga w odbudowę regionu. Ramzan Kadyrow to bardzo rozsądny człowiek” – zapewniał Korwin-Mikke.

Korwin i prawa ręka Andruszkiewicza
Poza bieżącymi newsami “Portal niezależny” miał także dział z publicystyką. Felietony pisali dla niego m.in. współpracujący z założonym przez Korwin-Mikkego “Najwyższym Czasem!” Stanisław Michalkiewicz i Tomasz Cukiernik oraz Janusz Szewczak, poseł PiS, były główny ekonomista SKOK.

“Niezależny” nie ujawniał jednak, kto go wydaje i redaguje. Zdradzał jedynie, że za “kampanie reklamowe” odpowiedzialna jest firma N.M.B. założona przez Martę Sz.

W ciągu jego półrocznej działalności na stronie pojawiły się jednak tylko dwie reklamy. Pierwsza odsyłała do bloga Marty Sz. Druga – do marki odzieży patriotycznej Dumni z Polski. Jej właścicielem jest spółka należąca do Krzysztofa Tenerowicza, 39-letniego doktora ekonomii, byłego: członka Młodzieży Wszechpolskiej, Ligi Polskich Rodzin, szefa klubu PiS, a następnie Solidarnej Polski w małopolskim sejmiku oraz członka zarządu Ruchu Narodowego.

Od kilku lat Tenerowicz jest najbliższym współpracownikiem Adama Andruszkiewicza, obecnego wiceministra cyfryzacji w rządzie PiS.

Dlaczego to właśnie jego biznes z patriotycznymi koszulkami reklamował Korwin-Mikke?

Andruszkiewicz w siatce
Jak ustaliliśmy, obu polityków łączy Konrad Piotrowski (przypomnijmy: współzałożyciel siatki fejków). Jeden z byłych współpracowników Piotrowskiego tłumaczy nam:

“Konrad mówił, że rozmawiał z Korwinem. Mieli plan zrobienia dużego portalu prawicy na prawo od PiS-u. Chcieli to zrobić z Krzysztofem Tenerowiczem i »Dziennikiem narodowym« Jerzego Wasiukiewicza. Tenerowicz podobno narobił sobie konkretnych długów i z tych długów Konrad miał go wyciągnąć”.

Według naszych źródeł Piotrowski zaoferował Tenerowiczowi, że odkupi od niego endecki portal prostozmostu.net.

Pisali w nim m.in. Andruszkiewicz, Sylwester Chruszcz, wtedy poseł Kukiz’15, obecnie PiS i publicysta Rafał Ziemkiewicz.

Do dzisiaj oficjalny fanpejdż Adama Andruszkiewicza na Facebooku wskazuje „Prosto z Mostu” jako jego oficjalną stronę internetową.

Według byłego współpracownika Piotrowskiego, Tenerowicz zgodził się oddać mu swój portal w zamian za “spokój i stałą stawkę”.


Fot. web.archive.org
Za namową Piotrowskiego Tenerowicz miał przenieść swój portal na domenę prostozmostu24.pl, zarejestrowaną w marcu 2016 r. Po przeprowadzce pojawiły się typowe dla portali siatki tabloidowe newsy.

Ale portal częściowo zachował swoją tożsamość – nadal publikuje felietony działaczy powiązanych z Endecją i promuje ich działania. Szczególnie Adama Andruszkiewicza. Jego pojedyncze tweety lub wypowiedzi dla mediów na “Prosto z Mostu” stają się tematami osobnych artykułów.

Portal nie prowadzi antyukraińskiej i antyzachodniej propagandy tak systematycznie, jak robił to “Portal niezależny”, ale jego artykuły także straszą “wojną atomową” Stanów z Rosją i inwazją Rosjan na Polskę oraz chwalą Putina. Ukrainę przedstawia jako agresora, a Ukraińców jako przestępców i pijaków.


Fot. Facebook
Do sieci fejków dołączyła więc nowa strona, a wraz z nią kolejny popularny polityk: Adam Andruszkiewicz. Nasz rozmówca tłumaczy: “Piotrowski chciał twarzą Ziemkiewicza i Andruszkiewicza zrobić portal informacyjny endecji i promować go na swoich fanpejdżach”.

Zawsze razem
Adam Andruszkiewicz stoi w budynku Senatu na tle biało-czerwonych flag i patetycznego podkładu muzycznego. Mówi wprost do kamery: “Jako Kukiz’15, jako Endecja jesteśmy zdania, że musimy budować przyjazne relacje z Białorusią, przyjazne relacje gospodarcze”.



Film ukazał się 4 maja 2016 r. na youtubowym kanale firmy N. M. B. Andruszkiewicz przedstawiony jest jako prezes stowarzyszenia Endecja, choć jej powstanie oficjalnie zostało ogłoszone w Sejmie dopiero dwa tygodnie później.

Endecja zrzeszała ośmiu posłów Kukiz’15. Większość z nich występowała w filmach kanału N. M. B. Najczęściej i najdłużej pojawiał się na nich Andruszkiewicz: od maja 2016 r. do końca lutego 2018 r.

Krzysztof Tenerowicz przez cały ten czas był przy boku Andruszkiewicza. Współpracują co najmniej od 2015 r., kiedy obaj zasiadali we władzach Ruchu Narodowego. Tenerowicz zasiadał w zarządzie Endecji, została nawet zarejestrowana pod tym samym adresem, co jedna z jego fundacji.

Poszedł za Andruszkiewiczem, gdy ten w listopadzie 2017 r. zostawił Kukiza i Endecję, by przenieść się do ugrupowania Kornela Morawieckiego. “Fakt” napisał wtedy, powołując się na anonimowe źródła, że Tenerowicz jest “szarą eminencją w środowisku narodowców” i “człowiekiem Zbigniewa Ziobry”, który dostał od niego “zadanie przetransferowania wszystkich endeków od Kukiza do koła Morawieckiego seniora, by kontrolę nad nim przejął minister sprawiedliwości”.

Gdy w lipcu 2018 r. Andruszkiewicz i Jarosław Porwich, poseł koła Kornela Morawieckiego, założyli stowarzyszenie “Dla Polski”, Tenerowicz znalazł się w jego zarządzie. Tuż po objęciu przez Andruszkiewicza stanowiska wiceministra cyfryzacji “Super Express” sfotografował ich podczas obiadu “w godzinach pracy”.

Nazwisko Andruszkiewicza znalazło się w raporcie węgierskiego think tanku Political Capital o wpływach rosyjskiej propagandy w krajach Europy Środkowej. Autorzy wskazują w nim osoby, które ich zdaniem wzmacniają rosyjskie wpływy w sposób bezpośredni i pośredni. Według raportu Andruszkiewicz „pośrednio wzmacnia rosyjskie wpływy” („indirect Russian influence”).

Jego autorzy podkreślają , że doświadczeni komunizmem Polacy nie reagują na otwartą propagandę, dlatego oddziaływania pośrednie są szczególnie cenne.

Odsyłacz pod sliderem
Ścisła współpraca
Tymczasem siatka fanpejdży wciąż wspiera Endecję i Andruszkiewicza.

Tekst “Prosto z Mostu” z 18 stycznia 2019 r. zachwalał go jako aktywnego wiceministra cyfryzacji. “Adam Andruszkiewicz jak widać woli czyny od słów” – komentował redaktor fanpejdży.

Zapytaliśmy Adama Andruszkiewicza, czy współpracował z Konradem Piotrowskim lub Martą Sz. i czy wie, że współpracuje z nią portal Tenerowicza. Odpisał jedynie, że “nie ma żadnej wiedzy” na temat działań portalu i zawieranych przez niego umów.


Fot. Facebook.com
Siatka wspiera także samego Tenerowicza. Od stycznia fanpejdże oraz udostępniane w nich portale reklamują Akademię Patriotyzmu, czyli wykłady dla młodzieży zorganizowane przez fundację należącą do Tenerowicza. Jej partnerem strategicznym została spółka skarbu państwa KGHM Polska Miedź.


Fot. Facebook.com
7 maja zapytaliśmy go mailowo m.in. czy nadal kieruje “Prosto z Mostu”, czy ma wpływ na treści publikowane w siatce fanpejdży i jakie umowy zawarł z Konradem Piotrowskim lub Martą Sz. Do tej pory nie odpowiedział.

Facebook nie może kasować?
Adam Andruszkiewicz 31 grudnia 2018 r. został wiceministrem cyfryzacji, choć wcześniej nie wykazywał większego zainteresowania tą dziedziną. Jako dowód jego kompetencji wskazywano to, że zgromadził 200 tys. fanów na swoim fanpejdżu na Facebooku.

24 stycznia 2019 r. pochwalił się na Twitterze, że jego resort jako pierwszy na świecie umożliwił odwoływanie się za pośrednictwem rządowej platformy od “banów na fejsie”, czyli kont i stron zablokowanych przez Facebook za łamanie jego regulaminu. W lutym “Newsweek” ustalił, że Andruszkiewicz sam posługuje się fałszywym kontem, czego Facebook zabrania.

Ten sam Andruszkiewicz w listopadzie 2016 r., jeszcze jako lider Młodzieży Wszechpolskiej, protestował przeciwko zablokowaniu przez Facebook fanpejdży m.in. Marszu Niepodległości, Ruchu Narodowego, ONR i Młodzieży Wszechpolskiej oraz profili ich działaczy. Powodem były zamieszczane na nich posty, które naruszały zasady Facebooka, dotyczące mowy nienawiści.

“Nie mogę już czytać tego lewackiego bełkotu, że Facebook to prywatna firma, więc może robić w Polsce co chce, kasować, banować dowolnie itd. OTÓŻ NIE MOŻE!” – grzmiał wtedy Andruszkiewicz.

Pod protestach narodowców i interwencji Anny Streżyńskiej, ówczesnej minister cyfryzacji, jeszcze przed Świętem Niepodległości Facebook przywrócił zablokowane strony.


Przeczytaj też:
Sieć pod specjalnym nadzorem, miliony kont usunięto. Wojna z fejkami przed eurowyborami
ANNA MIERZYŃSKA 10 MAJA 2019
Niezgodne z zasadami Facebooka
11 stycznia 2019 r. Facebook usunął 16 polskich stron, które działały według takiego samego schematu, jak odkryta przez nas siatka:

wykorzystywały fanpejdże niezwiązane z polityką do promowania politycznych treści. Facebook uznaje to za celowe wprowadzanie w błąd użytkowników, co jest niezgodne z jego zasadami.

17 stycznia Facebook usunął 364 strony i profile we wschodniej Europie i w Azji, które także działały w ten sam sposób. Śledztwa Facebooka i analityków DFRLab wykazały, że tamtejsze sieci fanpejdży były prowadzone z Rosji, a obsługiwały je konta powiązane z pracownikami Sputnika, rosyjskiej agencji informacyjnej.
Post edytowany
Żabodukt Postów: 25122
kumak
Żabodukt, postów: 25122
Czwartek, 23 maja 2019 21:17:48
0
0 0
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Serwisy z "junk news" i rzetelne źródła Autorzy analizy ułożyli listę stron najczęściej kolportujących dezinformację i "junk news" w poszczególnych krajach. W Polsce na listę tę trafiły: Publiszer.pl, Centrummedialne.pl, Kontrowersje.net, wPolityce.pl oraz Pikio.pl. Natomiast najbardziej sprawdzone źródła informacji, zdobywające u internautów popularność to: wGospodarce.pl, Wyborcza.pl, Kresy.pl, Bankier.pl oraz Tvn24.pl.

Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/badacze-z-oksfordu-umiescili-pikio-i-wpolityce-na-liscie-serwisow-ze-smieciowymi-newsami?fbclid=IwAR38C-2B1MvlalLW48GplM4_YOtiveZIqmFOh1k_Rexb97gzS4BB9NrCk_w
Śmieciowe" wiadomości dotyczyły najczęściej religii islamskiej i muzułmanów, imigrantów, terroryzmu, rzadziej pożaru katedry Notre Dame (w materiałach padały sugestie, że to islamscy terroryści dokonali podpalenia kościoła). Niewielka część artykułów dotyczyła wyborów do Parlamentu Europejskiego. W fake newsach o tematyce politycznej, przeważały te nacechowane eurosceptyzmem, nacjonalizmem i islamofobią. We wnioskach z raportu autorzy wskazali, że dezinformacja i niskiej jakości, nacechowane emocjonalnie teksty, mogą mieć znaczący wpływ na debatę publiczną, a w konsekwencji sytuację polityczno-społeczną kraju. Przed nadchodzącymi wyborami do Parlamentu Europejskiego wysokiej jakości treści dostarczali w internecie nie tylko tradycyjni wydawcy, ale i pojedynczy użytkownicy czy organizacje w ramach społeczeństwa obywatelskiego.
Post edytowany

Zaloguj się aby uczestniczyć w dyskusji oraz uzyskać dostęp do większej ilości wątków na tym forum.

Aktualności

OK