3°C

Rowerowe zakończenie sezonu z MGR

14.10.2018 Opracowanie: Nina Wawryszuk, fot.: arch. MGR
(fot.: arch. MGR)

Mińska Grupa Rowerowa w ostatni weekend września zakończyła oficjalnie sezon rowerowy. Rozpoczęty w kwietniu, przez ostatnie kilka miesięcy owocował w różne rowerowe wydarzenia, inicjatywy, sukcesy indywidualne i grupowe. Zapraszamy do podsumowania z MGR w pigułce!

Stworzyliśmy inicjatywy, które na stałe wpisały się w rowerowy kalendarz naszej społeczności. Wielu z nas nie wyobraża sobie wtorku bez wieczornej rundy na rowerze, a miłośnicy historii połączonej z wycieczką wyczekują, gdzie tym razem zabierze ich prowadzący. W tym sezonie odbyło się kilkadziesiąt Nocników, podczas których naprzemiennie eksplorowaliśmy trasy asfaltowe i szutrowe. Bardzo cieszy nas zaangażowanie uczestników, którzy dbają o bezpieczeństwo swoje i innych. Uśmiechnięci rowerzyści w kaskach,  z dobrym oświetleniem,  przestrzegający zasad ruchu drogowego – to nasz znak rozpoznawczy. Przez te wszystkie wycieczki udało nam się zyskać sympatię wielu nowych osób. Niektórym było mało – zaczęli pojawiać się na Wycieczkach z Historią, które co dwa tygodnie obierają inny kierunek i zróżnicowany kilometraż.

W maju zorganizowaliśmy wycieczkę, która była powiązana z Nocą Muzeów. Wieczorną porą wybraliśmy się do muzeów w Warszawie. Zwiedziliśmy m.in. Muzeum Sztuki Nowoczesnej czy Muzeum Sportu i Turystyki. To coroczne wydarzenie na skalę Polski obfituje w ciekawe wystawy, konkursy i niepowtarzalną nocną atmosferę. Promowanie sztuki i sportu jednocześnie – w sam raz dla nas!

Po rozkręceniu się na naszych inicjatywach, w pełni sezonu przyszła pora na najważniejsze wydarzenie – Zlot MGR, który w tym roku miał miejsce na Mazurach. Frekwencja dopisała, uformowały się trzy grupy o różnych stylach jazdy. Turystyczna zwiedzała ciekawe okolice  z nutką historii,  Extreme latała (dosłownie!) m.in. w bikeparku w Porębach, a terenowa walczyła ze zróżnicowanym terenem w lasach. Najwytrwalsi spędzili z nami cztery pełne dni, podczas których oprócz rowerowych eskapad był czas na wieczorne biesiadowanie i wesołą integrację. Zlot był bardzo udany – zdaniem wielu, najlepszy jak do tej pory – uśmiechy na zdjęciach i dobre wspomnienia tylko nas w tym utwierdzają! Nie możemy już doczekać się Zlotu w 2019 r.!

Miniony sezon rowerowy oprócz naszych znaków rozpoznawczych zaobfitował w całkiem nowe doświadczenie, jak współorganizacja zawodów ze stowarzyszeniem Mała Liga XC z Otwocka.  Zaczęło się od pomocy przy okazji VII etapu wyścigu XC, który miał miejsce w Mińsku Mazowieckim. Niedługo później zostaliśmy współorganizatorami maratonu MTB w na naszej ziemi! Był to pierwszy taki maraton od wielu lat w Mińsku Mazowieckim.

Zadebiutowaliśmy w tej roli, a przy doświadczonych i zgranych przyjaciołach z Małej Ligi XC nauczyliśmy się bardzo dużo. Maraton był sukcesem, o czym świadczy frekwencja i zawitanie w naszych progach zawodników z wielu teamów, które znamy z innych maratonów. Trasa obfitowała w techniczne elementy, ale i sprinty w leśnych okolicach naszego miasta. Dzięki temu przedsięwzięciu, jeszcze lepiej wiemy w jakim kierunku działać, by zaspokoić rowerowe potrzeby lokalnej społeczności, jednocześnie ukazując walory naszych okolic.

Podczas trwania sezonu nie zabrakło nas także na wielu zawodach. Nasze czarno-żółte charakterystyczne stroje są z roku na rok coraz lepiej  rozpoznawalne. Byliśmy częstym uczestnikiem zawodów organizowanych przez Cezarego Zamanę – w cyklu Mazovia, Gwiazda Północy, Northtec MTB, Mazovia 24, Puchar Mazowsza. Wykręciliśmy mnóstwo kilometrów w przeróżnych warunkach pogodowych i terenowych. Zdobyliśmy medale, ale przede wszystkim dobrze się bawiliśmy. Nasza drużyna z roku na rok powiększa się, a co najbardziej cieszy, nasze barwy reprezentują najmłodsi. Gratulujemy wszystkim zawodnikom sukcesów małych i dużych!

Miniony sezon to szereg nowości, od całkowicie nowych kierunków Wycieczek z Historią, współorganizację zawodów czy Rajdu do Wilna, kilka nowych gadżetów na zwiększonej ilości wspólnych ustawek na forum kończąc. Najważniejsze jest jednak, że cały czas sprawia nam to frajdę i wciąż pojawiają się pomysły na rozwój - komentuje Kamil Bodziony Prezes Stowarzyszenia MGR

W ostatni weekend września zorganizowaliśmy ognisko kończące sezon rowerowy w MGR.  Jednak to nie koniec naszych spotkań na trasie – na naszym forum na Facebooku zachęcamy do inicjowania własnych ustawek. Oficjalnie Nocników nie ma, ale nieoficjalnie wiemy, że rowerowe wycieczki w tygodniu mają się dobrze!

Podczas ogniska wieńczącego sezon spotkało się kilkadziesiąt osób, z którymi rozmawialiśmy na tematy mniej lub bardziej rowerowe. Wspomnienia z tego roku, podsumowania, plany – a także mnóstwo wesołej zabawy. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy cały czas budują z nami rowerową społeczność powiatu mińskiego. Wasza obecność, pomoc, udział w naszych inicjatywach czy zawodach  - to dzięki Wam z roku na rok rośniemy w siłę i mamy chęć na więcej!