10°C

5
Powietrze
Wspaniałe powietrze!

PM1: 2.09
PM25: 2.78 (6,67%)
PM10: 3.00 (18,53%)
Temperatura: 9.54°C
Ciśnienie: 998.36 hPa
Wilgotność: 64.25%

Dane z 16.04.2024 14:10, airly.eu

Szczegółowe dane meteoroliczne z Mińska Maz. są dostępne na stacjameteommz.pl


facebook
REKLAMA

Forum

Zasada działania wału napędowego

6 postów
Mińsk M. Postów: 59
pnowaczyk
Mińsk M., postów: 59
Piątek, 25 maja 2018 09:55:47
0
0 0
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Jaka jest zasada działąnia wału napędowego. Dlaczego w pewnych autach jest to stosowane a w innych nie. Np w BMW jest stosowane podczas gdy w wielu autach nie, i napęd jest na przód.
mińsk maz Postów: 1138
skiper
mińsk maz, postów: 1138
Piątek, 25 maja 2018 12:04:44
0
0 0
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Krótko mówiąc - czary.
Siennica Postów: 818
Wnuczek
Siennica, postów: 818
Piątek, 25 maja 2018 12:18:57
0
0 0
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
http://www.autogen.pl/art-18-uklady-napedowe-rodzaje...
Żabodukt Postów: 78322
kumak
Żabodukt, postów: 78322
Sobota, 26 maja 2018 22:18:14
-2
0 -2
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Wał napędowy służy do przeniesienia napędu ze skrzyni biegów na koła .Jeśli napęd na koła przednie to dwa wały kewy i praw ,które błędnie nazywają mechanicy "półośkami" Wał ma 2 przeguby krzyżakowe , kulowe lub homo kinetyczne które mają za zadanie likwidacji drgań oraz zmian w kącie natarcia o korekcję długości wału. Jeśli napęd na koła tylne to mechanicyzm różnicowy nie znajduje się w skrzyni biegów a stanowi"tylny most".Dopiero z niego wychodzą półosie napędzające koła z tym że już przeguby nie są potrzebne gdyż tylny most połączony jest na sztywno z piastami kół i zawieszony na wahaczach z amortyzatorami kub resorach wzdłużnych.
Czemu napęd na przód czemu na tył? temat rzeka
Mińsk Maz. Postów: 46
tsten
Mińsk Maz., postów: 46
Poniedziałek, 28 maja 2018 12:00:11
0
0 0
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Jest to dosyć skomplikowany układ, ale w przypadku pojazdów wielkogabarytowych jest to w zasadzie najbardziej opłacalne wyjście. Wał napędowy to jeden z elementów całego układu napędowego. Jego specyfikację proponuję sprawdzić np tutaj: http://www.starszeauta.pl/piasty-kol-na-co-zwrocic-uwage...
Postów: 274
MG
postów: 274
Poniedziałek, 28 maja 2018 13:23:43
0
0 0
+ -
Tylko dla zalogowanych użytkowników
Napęd przedni - bardziej ekonomiczny pod każdym względem. Napęd tylny jest mniej ekonomiczny (większe straty energii na mechanizmach, jest bardziej rozbudowany i tym samym droższy w budowie) ale skuteczniej przenosi wyższe moce silników; podczas przyspieszania dociążane są koła tylne, dlatego odpowiednio skonstruowany napęd tylny zawsze pozwoli lepiej wykorzystać dużą moc (każdemu mocniejszemu dodaniu gazu towarzyszy unoszenie się przedniej części auta i dociążanie kół tylnych).

Watek został zamknięty ze względu na długi czas (minimum pół roku), jaki upłynął od ostatniego postu.

Aktualności

OK